Цифрова трансформація — першочерговий пріоритет для CIO, які прагнуть до інноваційних способів розгортання програм та запуску ІТ-операцій. Більшість компаній тим чи іншим чином прагнуть до інтеграції хмарних платформ з сервісними службами.
Новий звіт від F5 Networks показав, що підприємства вступають у другу фазу цифрової трансформації шляхом автоматизації більшої частини їхніх мереж. Звіт на основі опитування майже 2600 керівників з різних галузей про стан прикладних послуг виявив п’ять ключових тенденцій.
1. Кожна компанія переживає цифрову трансформацію
Проводячи щорічне опитування протягом шести років поспіль, F5 виявив, що прагнення компаній до цифрової трансформації виллється, в першу чергу, у профіт в сфері оптимізації ІТ та бізнес-процесів. На даний момент більшість компаній освоїли автоматизацію індивідуальних завдань шляхом діджиталізації процесів, що у звіті класифікується як перший етап трансформації.
На другому етапі компанії звертають увагу на спрощення та підтримку додатків з набором сумісних сервісів. Орієнтовані на зовнішні процеси програми складають 45% середнього набору софтку компаній та допомагають отримувати дохід. Однак внутрішні напрямки, такі як продуктивність та експлуатація, є життєво важливими для оцифрування бізнес-процесів.
Сучасні хмарні сервіси та додатки становлять приблизно 15% від усіх програм компанії, порівняно з 11% додатків, розміщених на внутрішніх серверах. Це поєднання софту нового та старшого покоління вказує на наявність у компаній доступу до дуже широкого асортименту програм.
Оскільки все більше підприємств переходять на софт-орієнтовані моделі оптимізації бізнесу, такі набори програм стануть не просто доступними інструментами, але бізнес-активам.
2. Організації прагнуть підвищення безпеки мультихмарних середовищ
Кожна компанія має свої особливі потреби, саме тому більшість обирає ті чи інші хмарні середовища для своїх програм, в залежності від конкретної ситуації. Швидкість інтеграції таких платформ дуже висока: 27% планують перевести більше половини свого софту у хмару до кінця 2020 року.
Для 87% компаній оперувати декількома віртуальними середовищами є найкращою опцією завдяки гнучкості. Мультихмарні рішення, як правило, поєднують середовища інфраструктура-як-послуга (IaaS), завдяки чому компанія може вибирати для розгортання декілька віртуальних програм-як-послуг (SaaS) або платформ-як-послуг (PaaS).
Однак, з точки зору респондентів, мультихмарне середовище створює проблеми для бізнесу у сфері безпеки, конфіденційності та дотримання вимог. Компанії мають справу з додатками, які охоплюють від сотень до мільйонів кінцевих користувачів — кожен є ризиком для безпеки. До того ж у багатьох немає досвіду захисту програм.
Про некомпетентність у сфері цифрової безпеки повідомили 71% компаній. Лише 45% впевнені, що вони можуть захистити свій софт у загальнодоступних хмарних середовищах, тоді як 62% вважають, що вони зможуть захистити себе через локальні центри обробки даних.
Найбільш впевнені компанії спираються на узгодженість різних архітектур та інфраструктурних рішень, забезпечуючи безпеку та ефективність усіх додатків у своєму наборі.
3. Ключ до підвищення ефективності у автоматизації
Ручні процеси, можливо, були нормою для застарілих мереж, але сучасність потребує автоматизації. Згідно опитування, більшість компаній (73%) зрозуміли це та прийняли нові правила.
У цьогорічному звіті F5 просліджується більш послідовне використання автоматизації у сфері deployment pipeline, ніж у попередні роки. Рівень автоматизації інфраструктури додатків, мережі, сервісних служб та безпеки майже однаковий у приблизно 40% респондентів.
Цікаво, що більшість компаній віддають перевагу інструментам з відкритим кодом та CI/CD для автоматизації. Потреба у відкритих екосистемах існує, оскільки бізнес шукає шляхи усунення факторів, що сповільнюють автоматизацію. Компанії заявляють, що найбільші проблеми полягають у відсутності кваліфікації в сфері «ІТ для підприємств», а також у вартості нових інструментів.
4. Найбільш широко розгорнуті сервіси безпеки програм
Сучасні мережі вимагають цілого переліку служб, необхідних для розгортання, запуску та захисту додатків у локальних або мультихмарних середовищах. На сьогодні 69% компаній використовують 10 або більше служб типу ingress control та service discovery. Ingress control — це відносно нова послуга, яка стала важливою для компаній з великим обсягом викликів API. Це один із багатьох прикладів зростаючого попиту на програми на основі мікросервісів.
Служби безпеки залишаються найбільш розповсюдженими, зокрема ті, що домінують у першій п’ятірці: SSL VPN та сервіси брандмауера (81%); IPS/IDS, антивіруси та антиспам (77%); балансування навантаження та DNS (68%); брандмауери веб-додатків (WAF) та захист DDoS (кожен у 67%).
Протягом наступних 12 місяців еволюція хмарних та сучасних програмних систем буде продовжувати формувати ландшафт сервісного софту. У верхній частині списку (41%) — програмно-визначені глобальні мережі (SD-WAN). SD-WAN дозволяє поєднати хмарні програмні рішення з сучасними вимогами до цих програм. Ранні варіанти SD-WAN були зосереджені на заміні дорогої мультипротокольної комутацій на основі міток (MPLS), але тепер більше уваги приділяється безпеці.
5. DevOps беруть на себе відповідальність за службовий софт
Хоча ІТ підприємств все ще в основному відповідають за розгортання службових програм, у звіті було виявлено перехід від однофункціональної до командної структури, орієнтованої на операційні системи — SecOps та DevOps.
Через популярність хмарних та нативних контейнерних додатків зростає відповідальність команд DevOps за безпеку, оптимізацію та керування програмами. З роками бізнес тільки збільшує свій інтерес до контейнерних додатків у порівнянні з віртуальними приладами.
Зокрема, інтерес виріс з 6% у 2017 році до 18% у 2020 році, обігнавши віртуальні машини (15%) та апаратні засоби (15%).
Незалежно від уподобань, виклики сучасної програмної інфраструктури вимагають співпраці між командами. Операційні ІТ та DevOps не повинні заважати одне одному та можуть спільно працювати над цими проблемами.
Що далі?
Старші лідери, опитані у звіті, бачать, що аналітика великих даних почне впливати на бізнес у найближчі два-п’ять років. Сьогодні компанії використовують лише невелику частину своїх даних і не користуються ними в повній мірі. На третьому етапі цифрової трансформації підприємства можуть розпочати використання даних, захоплених додатками, за допомогою аналітики на базі штучного інтелекту (AI). Зведені дані несуть цінну інформацію для покращення бізнес-процесів.