Netwave
  • Дата 16:04, 15 Квітня
  • Час для ознайомлення 13 хвилин

Що таке IT-аутсортинг? Визначення, переваги, стратегії та рекомендації

Категорія
Поділитись:

Ринок аутсорсингу ІТ-послуг зростає в усьому світі та вже до 2027 року може досягти $587,3 трлн. У нещодавньому дослідженні Deloitte Global Outsourcing Survey 2022 з’ясували, що 76% опитаних керівників використовують таку модель для розв’язання завдань кібербезпеки, розроблення застосунків і ПЗ, а також забезпечення функціонування ІТ-інфраструктури. У цій статті докладно розповімо про IT-аутсорсинг: що це, які переваги забезпечує бізнесу, які недоліки підходу варто взяти до уваги, і як вибрати надійного партнера в цій сфері.

Визначення аутсорсингу

Аутсорсинг IT-послуг – це повне або часткове передання ІТ-функцій спеціалізованій компанії, яка на договірних умовах зобов’язується забезпечувати певний рівень якості сервісів.

Бізнес може доручити підряднику як точкові завдання, що потребують вузької експертизи та спеціальних навичок, наприклад, впровадження складного програмного рішення, так і повністю передати на аутсорс сервісно-технічне обслуговування своїх ІТ-систем і підтримку їхньої безперебійної роботи.

ІТ-аутсорсинг – переваги для бізнесу

Чому міжнародні корпорації, такі як IKEA або Adidas, залучають спеціалізовані компанії для виконання ІТ-функцій? Такий підхід забезпечує бізнесу безліч переваг.

Економічні переваги аутсорсингу

За даними Zippia, 59% опитаних компаній впевнені в тому, що така модель забезпечує економію бюджетів. IT-аутсорсинг – це можливість для бізнесу оптимізувати витрати на обслуговування ІТ-інфраструктури або виконання точкових функцій:

  • більш корисно, ніж мати власний персонал. Бізнесу не потрібно наймати в штат висококваліфікованих фахівців, оплачувати високу зарплату, інвестувати в розвиток і підвищення компетентності, коли потреба в їхніх послугах виникає ситуативно;
  • без простоїв і непередбачених ситуацій. ІТ-фахівці компанії можуть піти у відпустку, захворіти або змінити місце роботи. При цьому підрядник володіє достатнім ресурсом, щоб забезпечувати безперебійну підтримку і виконання всіх ІТ-функцій;
  • оплата лише за потрібні опції. Аутсорс дає можливість залучати вузьких експертів для виконання певних завдань і оплачувати фіксовані суми за фактично виконану роботу;
  • отримання вигідних умов на купівлю обладнання та програмного забезпечення. Аутсорсери досконально знають продукти різних вендорів і підбирають оптимальні за функціоналом і бюджетом рішення.

Поліпшення операційної ефективності

Аутсорсинг у сфері IT дає можливість бізнесу сконцентрувати увагу на завданнях розвитку та поліпшення конкурентних позицій. Експертний підхід компаній-підрядників до вирішення ІТ-завдань забезпечує високу ефективність роботи всіх ІТ-систем відповідно до потреб і цілей підприємства. Це дає можливість оптимізувати бізнес-процеси, підвищити швидкість і якість роботи співробітників.

Експертна думка та досвід

Основний актив постачальників ІТ-послуг – висококваліфіковані фахівці, професіонали у своїй галузі. Такі компанії регулярно інвестують у розвиток і підвищення експертизи своїх співробітників, забезпечуючи високу якість клієнтського сервісу і підбір оптимальних рішень під конкретні бізнес-завдання замовника.

Крім доступу до послуг ІТ-професіоналів, які забезпечує IT-аутсорсинг, переваги такої моделі полягають у великому досвіді підрядника в реалізації різних завдань. Експерти аутсорсера постійно вдосконалюють свої навички в різнопланових клієнтських проєктах, а також проходять навчання у вендорів і одними з перших дізнаються про технологічні інновації та нові продукти.

Гнучкість та масштабованість

Аутсорсинг в IT-сфері дає можливість компанії-замовнику обирати оптимальні пакети послуг залежно від бізнес-потреб. Це дає змогу в короткі терміни адаптувати обсяг сервісу під нові завдання та розвиток компанії або відмовлятися від опцій, які втратили актуальність.

Проблеми аутсорсингу

Що необхідно продумати, перш ніж впроваджувати ІТ-аутсорсинг: плюси та мінуси підходу, можливі складнощі та варіанти їхнього вирішення. Серед потенційних недоліків моделі:

  • складнощі на етапі адаптації. Необхідно налагодити взаємодію команд замовника і підрядника, чітко розмежувати зони відповідальності та порядок комунікації. Усі ці питання заздалегідь узгоджуються і вказуються в договорі на обслуговування;
  • ризики витоку інформації. Щоб уникнути таких проблем, необхідно ретельно обирати надійного підрядника і вказати в договорі відповідальність за забезпечення захисту даних;
  • обмежена зона відповідальності аутсорсера. На відміну від ІТ-фахівців у штаті компанії, яким можна доручати різнопланові завдання, підрядник бере на себе виконання чітко прописаних у договорі функцій. При цьому сучасні компанії в найкоротші терміни узгоджують розширення пакета послуг у міру збільшення потреб клієнта;
  • неякісно виконана робота. У договорі з компанією-підрядником детально вказані SLA, так само як і відповідальність підрядника за їх недотримання.

ІТ-аутсорсинг: для кого це корисно?

До завдань, які найчастіше передають компанії-підряднику, належать розробка ПЗ і застосунків, веб-розробка, технічна підтримка, віртуалізація, розробка баз даних, хмарні сервіси, обслуговування ІТ-інфраструктури, систем кібербезпеки та телекомунікаційних рішень.

Серед тих, кому потрібен ІТ-аутсорсинг, є компанії з різних сфер діяльності, які потребують експертного підходу та оптимізації бюджетів: ритейл, медицина, сфера послуг, фінансовий сектор, виробництво, транспорт і багато інших.

Розмір компанії та ІТ-аутсорсинг

Часто таку модель вибирає сегмент СМБ. Це зазвичай компанії, в яких не передбачено в штаті технічного фахівця або найнято 1-2 співробітники. Бізнес стикається з ризиками раптового не виходу на роботу ІТ-персоналу, а також неможливістю підтримувати експертизу на досить високому рівні в умовах, коли технології швидко розвиваються. У цьому разі аутсорсинг дає змогу істотно економити бюджети та забезпечити безперервність бізнес-процесів.

Залежно від того, яку мету IT-аутсорсингу ставить перед собою компанія, така модель роботи може бути вигідна і великим компаніям. Якщо бізнесу необхідний експертний підхід і доступ до останніх інновацій, залучення спеціалізованої компанії-підрядника дасть змогу отримувати економічно вигідні, оптимально підібрані та налаштовані відповідно до завдань і потреб рішення. Ще одне завдання, яке закриває аутсорс ІТ-послуг у великих компаніях, – можливість звільнити свій ІТ-персонал від рутинних функцій і спрямувати їхні зусилля на розробку нових продуктів, поліпшення якості клієнтського сервісу та інші завдання розвитку бізнесу.

Відмінності між ІТ-аутсорсингом і консалтингом

Щоб краще розібратися в тому, що таке ІТ-аутсорсинг, розгляньмо його відмінності від інших видів співпраці. При виборі консалтингу клієнт отримує тільки консультаційні послуги, при цьому підрядник не займається впровадженням проєкту. А компанія-підрядник, яка приймає завдання на аутсорс, не лише розробляє та реалізує рішення, а й забезпечує відповідність узгодженим SLA і несе відповідальність за результат. У багатьох випадках до сервісного пакета входить також техпідтримка проєкту і навчання персоналу клієнта роботі зі встановленим рішенням.

Відмінності між аутсорсингом та аутстафінгом

Аутстафінг передбачає оформлення ІТ-персоналу, який працюватиме із завданнями клієнта, у штат підрядника. Це фактично “оренда” певних співробітників. Така послуга дає змогу перекласти всі питання, пов’язані з утриманням штату, на компанію-виконавця.

При цьому клієнти точно знають, обираючи “айті” аутсорсинг, що це – гарантія не просто найняття кількох професіоналів, а співпраця з командою експертів, яка формується під кожен окремий проєкт. Аутсорс передбачає доступ до послуг вузькопрофільних фахівців і гарантії результату.

Етапи впровадження аутсорсингу в компанію

Як побудований процес роботи з підрядником, що надає аутсорсинг у сфері ІТ:

1. Консультації із замовником, виявлення потреб, цілей і завдань.

2. Аудит наявних ІТ-систем.

3. Складання технічного завдання, формування SLA для проєкту та інших важливих опцій, зокрема послідовності надання завдань й комунікації з фахівцями клієнта.

4. Розробка рішення згідно з ТЗ.

5. Реалізація рішення. Це може бути як впровадження продукту, так і прийняття компанією-підрядником на обслуговування певних ІТ-систем або всього пулу завдань із забезпечення працездатності ІТ-інфраструктури замовника.

6. За необхідності, аутсорсер проводить навчання персоналу.

7. Оформлення всієї необхідної проєктної документації.

8. Якщо згідно з умовами угоди це передбачено, підрядник надає подальшу технічну підтримку.

Особливості співпраці з аутсорсером

Айті аутсорсинг передбачає укладення договору, в якому визначаються всі важливі параметри послуги, такі як обсяг і вид робіт, SLA, порядок комунікації з персоналом клієнта, гарантії якості, вартість сервісів. Важливо обговорити також “дорожню карту” проєкту та узгодити терміни виконання етапів реалізації, а також відповідальність кожної сторони, наприклад, за надання підряднику потрібної інформації або доступу до певного обладнання для виконання завдань.

Вибір компанії-аутсорсера: ключові аспекти

Айті аутсорсинг – це експертна послуга, яка не лише вимагає від підрядника дотримання гарантій якості, а й пов’язана з ризиками передачі конфіденційної інформації. Тому перед вибором надійного партнера варто проаналізувати:

  • Репутацію компанії. В Україні та й у світі щорічно складають рейтинги ІТ-компаній, у яких ретельно аналізують сотні показників ефективності та надійності. Гарною ознакою є наявність публікацій аутсорсера або його співробітників у профільних виданнях, участь у заходах.
  • Успішні клієнтські кейси. З описами проєктів, а також відгуками клієнтів, можна ознайомитися на сайтах компаній. Варто оцінити масштаби і складність реалізованих рішень.
  • Проєктний підхід. На етапі переговорів варто з’ясувати, чи реалізує підрядник готові рішення за єдиною схемою для всіх замовників, чи розробляє індивідуальні рішення для кожного клієнта.
  • Експертність. Компанія-аутсорсер має надати інформацію про кваліфікацію та професійну компетентність своїх співробітників, часто ці дані доступні на сайті.
  • Партнерство з виробниками ПЗ та обладнання. Варто враховувати, обираючи ІТ-аутсорсинг, що це послуга, яка потребуватиме застосування технологічних рішень. Тому важливо звернути увагу, чи має компанія партнерські статуси провідних світових вендорів, а отже, чи має вона доступ до інновацій і можливість постійно навчатися та отримувати підтримку лідерів ринку.

Висновок

Аутсорсинг IT-послуг може стати доцільним інструментом підвищення ефективності бізнес-процесів, оптимізації витрат і отримання доступу до сучасних технологічних рішень, які найкраще підходять для вирішення конкретних завдань бізнесу. Компанія Netwave накопичила великий досвід у реалізації різнопланових проєктів ІТ-аутсорсингу і допоможе вам із запитами будь-якої складності. Команда наших експертів готова взяти на себе завдання, пов’язані із забезпеченням ефективної, надійної та безперебійної роботи ваших ІТ-систем, а також розробкою індивідуальних рішень для вашого бізнесу.

Поділитись:

рішення, які можуть вас зацікавити

Послуги:

Технічна підтримка

Детальніше

Тест на проникнення – Pentest

Детальніше

Супровід обслуговування IT-систем

Детальніше

Модернізація впроваджених рішень та масштабування інфраструктури

Детальніше

Продукти:

Netwave